Používání cizích obrázků na webu z pohledu SEO

Při používání cizích obrázků na webu nemusíte zrovna porušovat autorský zákon. Můžete k nim přijít mnoha cestami, často získáte fotografie produktů od dodavatelů, nebo plakát od pořadatelů akce. Z pohledu estetického, ux a jistě mnoha dalších můžete jásat, ale z pohledu SEO byste měli být před nasazením obrázků na pozoru!

Takové lehce nabité obrázky totiž pravděpodobně neobdržíte jen vy, ale také veškerá vaše konkurence. Nicméně ve vyhledávání obrázků na Seznamu nebo Google se chcete zobrazovat vy, no ne? Myslíte si ale, že vyhledávače zobrazí tisíc stejných obrázků, přičemž první bude ten váš? Kdepak, první se zobrazí pravděpodobně dodavatel, nebo ten kdo nasadil obrázek první. Jak to udělat, aby vyhrál na ty správné vyhledávací dotazy zrovna ten váš duplicitní obrázek? Na to tu máte krátký návod.

1. Přejmenujte soubor – Asi těžko přesvědčíte vyhledávač, že máte originální obrázek, když se bude jmenovat DSC_12345654.jpg, stejně jako ten od dodavatele, co používá každý konkurenční obchod. Dejte obrázku výstižný název, který vám pomůže identifikovat jeho obsah např. „Canon_D600″. Tento výraz také napoví vyhledávačům, co že to na obrázku je.

2. Vyplňte alt tag – Vyplňte alt tag důležitými klíčovými slovy. Alt tag je pro vyhledávače nejsilnějším signálem ovlivňujícím indexaci obrázků.

pozn. Ve většině CMS bývá alt tag nazván „popis obrázku“.

3. Změňte velikost obrázku – Dejme tomu, že se konkurence drží bodů výše. Je pak otázkou, jak se ve vyhledávání obrázků zobrazit s podobným alt tagem a úplně totožným obrázkem vedle ní. Když se ale podíváte na výsledky vyhledávání obrázků na jakékoliv slovo, tak zjistíte, že se zobrazí řada stejných obrázků. Jak je to možné? Odpovědí je právě velikost. Vyhledávače pustí do výsledků více stejných obrázků pokud jsou v různých velikostech.

Dost často se stává, že vám někdo dá podklady s rozlišením 4000 * 6000 px. A ještě častěji, že velikost fotografií před nahráním na web nikdo neupravuje, to řeší až následně přes CSS. Vy už si ale rovnou před nahráním můžete připravit verzi 800 * 600.

I změnou velikosti originálu se odlišíte od konkurence.

2 thoughts on “Používání cizích obrázků na webu z pohledu SEO

  1. Fanda says:

    Vyplatí se řešit tedy velikost obrázků před nahráním na redakční systém, i když redakční systém si zmenšuje obrázky automaticky?

    Jinak děkuji za přínosný článek. :)

    • Jestli to nedělá jen přes CSS, tak bych to v takovém případě samozřejmě neřešil. Nicméně občas se stejně vyplatí to dělat manuálně kvůli rychlosti načítání stránek (a tedy i SEO), CMS totiž často umí zmenšit jen velikost obrázku, ale ne vždy umí jeho kompresi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>