Jak dělat linkbuilding? Otázka, kterou když položíte tisícům lidí dostanete možná tisíc, nebo minimálně třista osmdesát šest různých odpovědí. Některé se budou lišit více, některé méně. Každý má tu svou taktiku, která se mu osvědčila a neustále jí vylepšuje.
Někteří linkbuildeři se chlubí svou andělskou čistotou a tím, že nikdy nepřidali odkaz do „nesmyslných katalogů“. Jiní říkají, že odkazy z katalogů jsou dobré. Nicméně nejlepší je zachovat chladnou hlavu a nestat se zastáncem ani jednoho z těchto radikálních hnutí.
Každý s každým
Ale nechci se tu teď bavit o tom, jak linkbuilding dělat, ale spíše o tom, jak ho nedělat. Všichni, kdo ví, co je linkbuilding jistě znají pojem výměna odkazů. Výměna odkazů byla, a dosud je dobrá metoda, jak získat mnohdy poměrně hodnotné odkazy, které pomáhají vylepšit pozice ve vyhledávačích.
Jak už to ale bývá, lidé této „slabosti“ vyhledávačů začali zneužívat a měnit odkazy jako zběsilí, každý s každým, až to zavánělo nějakou „chorobou“. A ta přišla! Vyhledávače si začaly dávat na masové a bezhlavé vyměňování odkazů pozor a postihovat je.
V dnešní době už metoda „každý s každým“ nefunguje. Pokud s někým měníte odkaz (s vidinou prních pozic ve vyhledávačích), tak by v optimálním případě mělo jít o stránky na podobné téma, jako jsou ty vaše. V dnešní době vám tak příliš nepomůže, pokud na váše stránky o vyšívání odkazuje obchodu s mrazničkami, auty apod.
Pokud budete bezhlavě měnit odkazy s vidinou vyšších míst, můžete být vyhledávači dokonce zabanováni.
Proč pomáháte konkurenci?
Linkbuildeři jsou dnes obezřetní a shánějí odkazy z podobně zaměřených webů (alespoň část je tak tvoří). Ale když vidím, jakým způsobem to někteří dělají, bývám často šokován. Například dnes jsem byl svědkem toho, jak penzion odkazuje na dva konkurenční penziony a jeden hotel. Fajn, penzionu to možná pomohlo ve vyhledávačích, ale také to pomohlo konkurenci se stránkami, které byly „kůl“ tak před sto lety.
A tak je onen penzion díky výměně odkazů s tunou jiných penzionů poměrně vyoko v SERPU, ale zároveň působí (byť z části) jako rozcestník na konkurenční penziony.
A tak vás nabádám, abyste si dávali pozor na práci vašeho linkbuildera či vaší. Pochybuji, že chcete ze své stránky dělat Chárona, který převáží duše zákazníků ke konkurenci. Pokud si nevíte rady, tak vám s linkbuildingem pomohu
p.s. Nemluvím zde o odkazech v médiích.