Jak vyloučit IP adresy v Google Ads

Jednou z metod, jak optimalizovat výsledky Google Ads, je zamezení zobrazování PPC reklam zaměstnancům ve vaší společnosti. Vaše telefonická podpora, copywriteři i další zaměstnanci často hledají informace o vašem zboží či službách na Google a klikají při tom na vaše reklamy a vy pak zbytečně za každý proklik platíte.

Nejjednodušším způsobem, jak zamezit zaměstnancům klikání na reklamy, je samozřejmě zajít za nimi a zakázat jim na reklamy v Google klikat. Nicméně respektování tohoto zákazu nejde dost dobře uhlídat. Lepším způsobem je přímo v Google Ads vyloučit IP adresu(y) vaší firmy. Čím větší vaše firma je, tím je potenciál ušetřených nákladů vyšší.

Jak na vyloučení IP adresy 

  1. Základním předpokladem je zjistit svojí IP adresu či adresy ve firmě. Je potřeba vyloučit všechny pobočky, sklady, kamenné prodejny atd., udělejte si proto první seznam a ideálně se poraďte se svým správcem sítě, který nejspíše bude všechny IP adresy znát. Je nezbytné, aby IP adresy byly statické a ne dynamické, jinak je tato práce zbytečná. Pokud máte veřejnou IP adresu dynamickou, doporučuji připlatit si za statickou, a to především pokud jste střední nebo velká firma.
  2. Když máte seznam IP adres pro vyloučení hotový stačí si otevřít nastavení kampaně v Google Ads a sjet až úplně dolů zde kliknout na „Další nastavení“, nyní opět zascrollujeme až dolů a rozklikneme „Vyloučení IP adres“.
  3. Nyní zadáme IP adresy, na každý řádek jednu. Viz obrázek

vyloučení ip adres v google ads

  • Pozor, pokud máte Performance Max kampaň, tak je potřeba první napsat na podporu Google, kde je nutné přes chat či telefonicky požádat o formulář pro vyloučení IP adres. Následně pošlete emailem IP adresy pro vyloučení. Tato funkce bude jistě brzy integrována do rozhraní Google Ads. (Platí pro 28.11.2022)