Jednou z metod, jak optimalizovat výsledky Google Ads, je zamezení zobrazování PPC reklam zaměstnancům ve vaší společnosti. Vaše telefonická podpora, copywriteři i další zaměstnanci často hledají informace o vašem zboží či službách na Google a klikají při tom na vaše reklamy a vy pak zbytečně za každý proklik platíte.
Nejjednodušším způsobem, jak zamezit zaměstnancům klikání na reklamy, je samozřejmě zajít za nimi a zakázat jim na reklamy v Google klikat. Nicméně respektování tohoto zákazu nejde dost dobře uhlídat. Lepším způsobem je přímo v Google Ads vyloučit IP adresu(y) vaší firmy. Čím větší vaše firma je, tím je potenciál ušetřených nákladů vyšší.
Jak na vyloučení IP adresy
- Základním předpokladem je zjistit svojí IP adresu či adresy ve firmě. Je potřeba vyloučit všechny pobočky, sklady, kamenné prodejny atd., udělejte si proto první seznam a ideálně se poraďte se svým správcem sítě, který nejspíše bude všechny IP adresy znát. Je nezbytné, aby IP adresy byly statické a ne dynamické, jinak je tato práce zbytečná. Pokud máte veřejnou IP adresu dynamickou, doporučuji připlatit si za statickou, a to především pokud jste střední nebo velká firma.
- Když máte seznam IP adres pro vyloučení hotový stačí si otevřít nastavení kampaně v Google Ads a sjet až úplně dolů zde kliknout na „Další nastavení“, nyní opět zascrollujeme až dolů a rozklikneme „Vyloučení IP adres“.
- Nyní zadáme IP adresy, na každý řádek jednu. Viz obrázek
- Pozor, pokud máte Performance Max kampaň, tak je potřeba první napsat na podporu Google, kde je nutné přes chat či telefonicky požádat o formulář pro vyloučení IP adres. Následně pošlete emailem IP adresy pro vyloučení. Tato funkce bude jistě brzy integrována do rozhraní Google Ads. (Platí pro 28.11.2022)