Tučné písmo a SEO

Pomůže vašemu webu ve vyhledávačích, když budete zvýrazňovat klíčová slova tučným písmem? Moc ne, ale stejně je zvýrazňujte. Proč? Tak čtěte.

Proč by tučné písmo mělo pomoci s optimalizací stránek?

Tučné písmo bylo dříve jedním z důležitých on-page faktorů, který vám pomohl dostat se na určité klíčové slovo nahoru. Proč tomu tak bylo? Vysvětlení je jednoduché, v textu zvýrazňujeme jen důležité informace, proto vyhledávač dával zvýrazněným slovům výrazně vyšší váhu než ostatnímu textu.

seo text

Co v SEO bylo, bylo a už nikdy nebude. Jak už to se slabinami ve vyhledávačích bývá, a slabinami obecně, začalo se tučného písma zneužívat ve velkém. Lidé místo toho aby zvýrazňovali, co jim přijde přirozeně důležité, označovali pouze klíčová slova (nejlépe v prvním pádě) s vidinou prvních pozic. Reakce vyhledávačů byla jasná, tučné písmo si prošlo pořádnou odtučňovací kúrou. A tak vás dnes na první pozice nevyšvihne v textu třikrát zvýrazněné „prodej aut Praha“ (trochu přeháním, samozřejmě pravděpodobně ani dříve:).

Tučné písmo jako on-page faktor dnes

Tučné písmo je dnes jen jeden střípek z vydatného mixu on-page faktorů. Žádné seo-ultimátní-magické-schopnosti od něj rozhodně nečekejte. Nicméně používejte ho.

To hlavní

Tučné písmo vám pomůže

I když vám zvýraznění klíčových slov ve vyhledávačích pravděpodobně příliš nepomůže, zvýrazňujte klíčová slova. Můžete si tak snížit míru okamžitého opuštění.

Představte si, že hledáte informace o vačkové hřídeli. Píšete. Enter. Google vyhodí výsledky, kde, to si povšimněte, budou tučným písmem zvýrazněná hledaná slova. Kliknete na první snippet a dostanete se na stránku s nadpisem Hřídel. Letem světem shlédnete text a řeknete si, „aha, článek o hřídeli obecně, jdu zpět do vyhledávání“.

naked professors   Hledat Googlem
Ukázka zvýraznění hledané fráze vyhledávání

Smutné je ovšem to, že článek o vačkové hřídeli pojednává, ta ale není v textu zvýrazněná. Stačilo by jí zvýraznit tučným písmem a návštěvník by věděl, že je na vaší stránce správně. Dělejte to jako Google.

Stačí si trochu pohrát s Analytics a možná najdete stránky s podobnými indikacemi. Když si se zvýrazněním klíčových slov, a nemusí to být jen tučným písmem, trochu pohrajete můžete výrazně snížit míru okamžitého opuštění na mnohých stránkách.

A na závěr

To hlavní proč používat tučné písmo na vašem webu je důvod, pro který bylo stvořeno. Aneb abyste zvýraznili důležité pasáže a zjednodušili návštěvníkům prohlížení vašeho webu. Navíc na upoutání pozornosti zákazníků máte jen chvíli a půl, použijte všech prostředků, abyste je u vás udrželi.

Shrnutí

Příspěvek píši především v reakci na zaběhlou praktiku, kdy optimalizátoři desetkrát na stránce zvýrazní ta samá klíčová slova v domění jde o ultimátní SEO praktiku. Ve svém okolí se s tím pravidelně setkávám. Článek pak působí dojmem, že je jen o jednom klíčovém slovu a nedokáže v plné míře udržet návštěvníky, kteří článek našli přes jiný dotaz. Proto je dobré zvýraznit nejrůznější klíčová slova, přes které by se návštěvníci na stránky mohli dostat nebo dostávají – samozřejmě s mírou. Určitě není důležité zvýrazňovat slova zmíněná v nadpisech, obrázcích apod.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*